Misverstanden over ...
 
Notifications
Clear all

Misverstanden over het werken als virtual assistant  

 

Thamara Zijlstra
(@thamarazijlstra)
Admin
Lid geworden: 1 jaar geleden
Berichten: 430
21/07/2020 9:25 AM  

Net als bij elk ander vak gaan er ook over het VA vak verschillende verhalen rond die niet kloppen. Misverstanden dus. Op zich heel leuk natuurlijk dat het beroep al zo aantrekkelijk is dat mensen de moeite nemen er over na te denken en bijzondere verhalen te verzinnen 😉, maar het leek ons ook een goed idee om de meest voorkomende misverstanden eens onder de loep te nemen en recht te zetten.

@lior_mazliah heeft er een uitgebreid artikel over geschreven, inclusief suggesties over wat je zelf kan doen als één van deze misverstanden op je afgevuurd wordt. 

We zijn heel benieuwd met welke misverstanden jullie zelf te maken hebben gehad.

 

Het artikel lees je hier: de 10 grootste misverstanden over het werken als virtual assistant

 

Wat zijn de raarste misverstanden die jij hebt gehoord?


ReageerCitaat
Irene van Leeuwen
(@vairene)
Blueberry Starter
Lid geworden: 2 maanden geleden
Berichten: 16
23/07/2020 11:39 PM  

Toen ik net klaar was met mijn VA (2017) opleiding kreeg ik ook stageklanten. De stageklant wilde een VA die dicht bij haar woonde. Dan kon de VA makkelijker daar thuis komen, als er zich een probleem voordoet met de PC. De klant snapte wel, dat je als VA online, vanuit huis of een andere ruimte in het land werkzaam bent, maar wilde dat niet. Daar keek ik wel van op. 

Ook viel mij toen bij het bouwen van een online academie, dat men ervan uitgaat dat je bijna een catalogus moet hebben om diverse online trainingen aan te bieden. In kleur en systemen. Heel jammer dat had ik niet. Ik had net mijn training voor het bouwen van een academie afgerond. Door het geleerde in praktijk te brengen, daar leer ik het meeste van. Ik vond het toen ook heel naar dat ik niet meer kon bieden.

VA zijn, is training en working on the job. Klanten zijn mensen en hebben voorkeuren voor systemen waarmee ze online willen werken dat maakt het voor mij, dat ik mijn geheugen wel eens moet opfrissen of iets moet aanleren. Zo heb ik bij mijn klant echt met nieuwe dingen leren werken. Sowieso al de branche. Meegaan naar evenementen daar foto's nemen en omgaan met een videocamera. Dat maakt het werk van VA zijn juist zo heel erg leuk. Iedere klant vind ik een mooie uitdaging. 


ReageerCitaat