De Blueberry VA Academy

Waar vrijheid en werk één worden

Door Thamara Zijlstra

Gerenommeerd Virtual Assistant Coach Voor Ambitieuze Vrouwen
Vragen? Stuur mij een appje:
06-23813931

Wat vind jij belangrijk in de match tussen jou en een klant?

Thamara Zijlstra
(@thamarazijlstra)
Admin
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 522
Topic starter  

Als virtual assistant werk je nauw samen met je klanten. Het is meestal een intensieve 1-op-1 samenwerking en daarom is het belangrijk dat je het goed met elkaar kan vinden. Je hoeft geen beste vrienden te zijn (al kan dat wel 🙂 ), maar er moet zeker een klik zijn. 

Waar zoek jij naar bij een nieuwe klant? Hoe weet je of jullie een goede match zijn? Kortom, waardoor bepaal jij of die klik tussen jullie er is? 

(Of als je net begint en nog geen klanten hebt, hoe zie je dat voor je?)


   
Citeren
Thamara Zijlstra
(@thamarazijlstra)
Admin
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 522
Topic starter  

Hoe is dat voor jullie @viavala @marijkej @marin237 @tamarien02 @catelijnedg en @heidiemons


   
BeantwoordenCiteren
Marijke Jansen
(@marijkej)
Deelgenomen: 2 jaar geleden
Berichten: 5
 

Ik vind het heel belangrijk dat er veel gelachen wordt en dat er een positieve kijk op het leven is. We moeten dezelfde ‘taal’ spreken, zonder dat we bang hoeven te zijn voor lange tenen en gevoelige persoonlijkheden. Als we beiden hetzelfde doel dienen, dan streef ik met onze samenwerking na dat 1 en 1 meer is dan 2. 


   
BeantwoordenCiteren
Elike van de Kerkhof
(@elike)
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 5
 

Ik vind het belangrijk dat je een goede klik voelt, eerlijk kunt zijn naar elkaar. Aangeven als je iets anders wilt en er over praten. Maar ook een beetje hetzelfde er in staan. Ik heb nu al verschillende keren meegemaakt dat een ondernemer geen actie neemt. Je spreekt af te gaan samenwerken, maar daarna gebeurt er niets meer. Geen antwoorden op mails en de factuur wordt niet betaald. Misschien wil ik doorpakken en heeft een ondernemer geen haast.


   
BeantwoordenCiteren
Thamara Zijlstra
(@thamarazijlstra)
Admin
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 522
Topic starter  

Oh wat vervelend @elike, dat zijn helemaal geen leuke ervaringen. Zijn dat dan ook situaties waarvan je achteraf denkt 'ik had al zo'n gevoel, daar had ik naar moeten luisteren', of helemaal niet? 


   
BeantwoordenCiteren
Thamara Zijlstra
(@thamarazijlstra)
Admin
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 522
Topic starter  

@marijkej Mooi gezegd. Humor is een hele goede connector. En samen op één lijn liggen essentieel natuurlijk om zo productieg en prettig mogelijk vooruit te komen. Heb je weleens met iemand samen gewerkt waarbij je dacht op één lijn te liggen en dat bleek uiteindelijk niet zo te zijn?


   
BeantwoordenCiteren
Marijke Jansen
(@marijkej)
Deelgenomen: 2 jaar geleden
Berichten: 5
 

@thamarazijlstra Absoluut! Dat is ook de reden geweest om als zelfstandig VA te gaan werken. Mijn toenmalige leidinggevende maakte mij het leven zuur. Typisch gevalletje van k*tnijd.  Nu de keus om te werken met wie ik wil. En voelt het niet goed? Dan gewoon niet doen! 


   
BeantwoordenCiteren
Thamara Zijlstra
(@thamarazijlstra)
Admin
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 522
Topic starter  

@marijkej Hear hear ? Ik blijf dat één van de grootste cadeau's vinden, dat je gewoon zelf kan kiezen met wie je wel en niet werkt. Het is zo belangrijk om die goede energie te kunnen bewaren als ondernemer. Uiteindelijk wordt iedereen er beter van. 


   
BeantwoordenCiteren
Elike van de Kerkhof
(@elike)
Deelgenomen: 3 jaar geleden
Berichten: 5
 

@thamarazijlstra nee eigenlijk helemaal niet. Leuke gesprekken, enthousiasme. Zelfs al toegang voor hun social media account. Ik denk zelf dat ze er anders in staan en niet zo veel haast hebben. Ik wil misschien te hard en doorpakken.


   
BeantwoordenCiteren
Heidi Emons
(@heidiemons)
Deelgenomen: 2 jaar geleden
Berichten: 4
 

Voor mij is de klik echt heel belangrijk. Je voelt al meteen of je op je tenen moet lopen of niet. Als die eerste klik maar goed is dan zegt dat voor mij al veel.

Alhoewel je nooit echt alles in het begin goed kan inschatten. Iemand kan altijd veranderen in de houding. Dat heb ik meegemaakt met mijn vorige manager. Na 2 jaar kwam ik erachter dat als je maar precies acteerde zoals zij dat wilde dan was ze heel meegaand maar als je niet meer deed wat zij wilde dan werd ze een heks.

Zij heeft mij uiteindelijk, zonder dat ze dat wist, die trap onder mijn kont gegeven om mijn baan op te zeggen en vol voor mijzelf te gaan beginnen. Dat is de beste stap ooit geweest, want nu kan ik het allemaal zelf bepalen.

Eerlijkheid, een open houding en een beetje lossigheid dat is voor mij belangrijk in het contact met een klant.


   
BeantwoordenCiteren
(@marin237)
Deelgenomen: 2 jaar geleden
Berichten: 3
 

@thamarazijlstra Ik was een weekje op vakantie en zie nu pas je bericht :). 
Ik heb nog geen klanten dus had mijn laptop ook niet mee op vakantie. 

Zoals gezegd heb ik nog geen klanten maar wat ik belangrijk vind is dat je elkaar ontmoet. Het liefst live maar als dat niet kan via een digitaal kopje thee. Zo kan je goed aanvoelen of er een klik is. En ja wat is die klik. Dat is een gevoel. Als het gevoel goed zit dan weet je dat je jezelf kan zijn bij die persoon en andersom. Zo voorkom je dat je in elkaars irritatie zone kom. Mocht je daar toch komen dan kan je dat snel oplossen omdat je elkaar goed aanvoelt. Als de klik er eenmaal is ga ik voor de volle 100% voor. Afspraak = afspraak toch?!


   
BeantwoordenCiteren
Thamara Zijlstra
(@thamarazijlstra)
Admin
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Berichten: 522
Topic starter  

@marin237 Lekker dat je even weg was zeg, hoop dat je het fijn hebt gehad ? 

En die klik is dus een gevoel. Ja, ik denk dat de meesten dat zullen zeggen. 

Weet je dat ik weleens heb samengewerkt met iemand die ik nooit had ontmoet? Ook niet via Zoom ofzo. Volgens mij was hij me tegengekomen op social media en daar raakte hij al enthousiast. Vervolgens hebben we heen en weer gemaild en dat klikte zo goed dat we zijn gaan samenwerken. Hebben we ontzettend lang gedaan en was erg leuk. Pas een jaar ofzo nadat we al niet meer samenwerkten zijn we een keer koffie gaan drinken, gewoon voor de leuk 🙂 

 


   
BeantwoordenCiteren

De grootste VA community van Nederland:

Profielfoto van Thamara Zijlstra - eigenaar van Blueberry Dynamic
Hoi, ik ben Thamara

Ben je net zo eigenwijs als ik? Creëer dan zelf je eigen droombaan. Je eigen dag indelen, werken waar je maar wilt én zelf kiezen met wie je werkt. Als virtual assistant gaat het om wat JIJ belangrijk vindt. Het is tijd om te genieten van je vrijheid. Het is tijd voor jou!

Vraag een gratis dagdroomgesprek aan

Waarom ga je geen werk doen waar je energie van krijgt en waar je écht blij van wordt?

Begin met gemak je eigen goedlopende business als Virtual Assistant (VA)

Is Virtual Assistant worden iets voor jou?

Doe de professionele VA Beroepstest

Persoonlijk Whatsapp consult

Adviesprijs:
27,95
Prijs inclusief btw.
Nu GRATIS!

Waarom zou iemand zoals jij geen leuker werk kunnen creëren?

Vraag een gratis 1-op-1 gesprek aan met mij
In een dagdroomgesprek maak ik tijd voor jou. Een persoonlijk gesprek waarin jij en jouw dromen centraal staan. Stel al je vragen en ontdek of VA worden écht bij jou past.

Stuur mij een appje:

0630944036

Stuur een mailtje naar:

klantenservice@blueberrydynamic.nl

Vul het contactformulier in: