Meldingen
Alles wissen

welk tarief?

 

Eva Biemans
(@evas-office)
Nieuw
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Berichten: 3
Topic starter  

Hoi,

Ik heb al even gezocht in het forum want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit onderwerp niet al eerder is aangekaart maar kan het niet terug vinden. Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar hoe anderen het uurtarief bepalen dat je factureert aan je opdrachtgevers. Ik werk momenteel als managementassistent bij een Hogeschool en heb als uurtarief €55. Maar er komt ook een klus aan bij een kleine organisatie en ik vraag me af of ik dan hetzelfde tarief kan hanteren? Ik zie best veel verschillende tarieven voorbij komen als ik kijk op websites waar je een VA kunt inhuren. Leuk om te horen hoe jullie dit bepalen....


Citeren
Thamara Zijlstra
(@thamarazijlstra)
Admin
Deelgenomen: 2 jaar geleden
Berichten: 555
 

@evas-office @ingrid-s heeft er een fijn gastblog over geschreven waar ook veel reacties op zijn gekomen. Je vindt het hier: 4 tips om je uurtarief te bepalen als virtual assistant

 

 


BeantwoordenCiteren
Brigitte Van Rossum
(@brigitte)
Blueberry Starter
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Berichten: 11
 

Hi Eva,

In mijn beleving hangt het sterk af van je werkervaring. B.v. als iemand die net 24 jaar is en 2 jaar werkervaring heeft eur 70 per uur zou vragen dan denk ik dat dat niet proportioneel is - ik zou daar niet aan beginnen als ik opdrachtgever was.

Maar als iemand b.v. 20 jaar ervaring heeft bij meerdere werkgevers / interim ervaring heeft etc. dan kan je best wel richting 60 euro gaan in beleving. Maar als iemand met 20 jaar ervaring bij 1 werkgever heeft gewerkt (geen interim ervaring dus), zou ik ook niet zo hoog gaan zitten, ga eerst maar bewijzen dat je geschikt ben voor het interim werk (is toch echt een hele andere mindset).

Daarnaast hangt het ook af op welke klanten je je richt. En stel een tarief voor - als een klant gaat sputteren kan je altijd het gesprek nog aan gaan - onderhandelen hoort er ook een beetje bij denk je niet?

Maar ga het in je omgeving testen. Wellicht ken je iemand waar je voor hebt gewerkt, leg het hen voor, zeg wat je van plan bent, en welk tarief je in gedachte hebt voor jouw dienstverlening en vraag of zij dat redelijk vinden en als ze het onredelijk vinden zou ik vragen of ze 'm kunnen toelichten. Beetje polsen - krijg je een beetje gevoel hoe mensen er in zitten.

Dank je voor de 4 tips link - zijn nuttig inderdaad. De tip over de lengte van een opdracht ga ik zeker meenemen, die had ik nog niet in mijn hoofd zitten 😀 


BeantwoordenCiteren
Eva Biemans
(@evas-office)
Nieuw
Deelgenomen: 3 maanden geleden
Berichten: 3
Topic starter  

@thamarazijlstra bedankt voor de tip naar de tips 😉

Daar heb ik zeker wat aan! 

@ingrid-s leuk om de blog te lezen. En heel handig zo'n ervaren VA in het forum!

@brigitte bedankt voor je reactie. Ik merk dat ik het makkelijker vind om mijn tarief te bepalen als managementassistent dan als VA. Voornamelijk omdat ik nu als interim bij een grote organisatie werk en dat is toch anders dan dat je kleinere klusjes doet voor kleinere ondernemers. Ik zag bijvoorbeeld op de website van Moneypenny (waar ze ook VA's verhuren) dat ze VA's verhuren voor een tarief van ongeveer €30-35. En daar moet Moneypenny haar VA's nog van betalen.


BeantwoordenCiteren
Ingrid Serraarens
(@ingrid-s)
Blueberry Master
Deelgenomen: 10 maanden geleden
Berichten: 87
 

@evas-office dank je wel. Feel free to contact me anytime. 


BeantwoordenCiteren