Meldingen
Alles wissen

Tools

 

Hildegard Lavens
(@hildegard)
Nieuw
Deelgenomen: 9 maanden geleden
Berichten: 4
Topic starter  

Goedemiddag,

Na lang twijfelen heb ik beslist om vanaf 1 april in bijberoep naast mijn job in loondienst te starten als VA.
Heel lang geloofde ik dat niemand op mij zat te wachten en ik nergens echt in uitblok maar ondertussen heb ik een mooie lijstje van zaken waar ik ondernemers wel echt mee verder kan helpen. 

Een laptop & internet heb ik, een windows pakket ga ik moeten aankopen want werk altijd met google.

Maar nu vraag ik me af hoe jullie dat precies doen om vanop afstand voor een klant te werken? Heb ik nog bepaalde software nodig? Hoe krijgen jullie toegang tot de info die je nodig hebt van de klant? Het lijk me nu een hele domme vraag maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel. Bedankt alvast! 


Citeren
Rachel Drosterij
(@racheld69)
Blueberry Pro
Deelgenomen: 2 jaar geleden
Berichten: 21
 

Weet je al wat je aanbod gaat worden? Dat zou je op weg moeten helpen.

Je werkt voor een klant, maar niet perse dat elke klant je toegang tot complete systemen geeft. Zo werk ik in loondienst voor de gemeente, log daar wel op het grote systeem in omdat ik nu thuis moet werken. Maar de klanten die ik in mijn parttime onderneming heb zijn veel te klein daarvoor, anders namen ze wel iemand in vaste dienst.

Het hangt er dus vanaf wat je afspreekt wat je samenwerking inhoudt. Mailbeheer? Dan is het logisch dat je klant dat faciliteert. Documenten uitwerken en opstellen? Kun je gewoon in je eigen software doen. Wel van belang om goed af te spreken hoe je documenten overdraagt. Dat dat veilig / secure gebeurt, bijv. op een OneDrive. 

En als je in een web-tool moet inloggen namens je klant - spreek goed af dat je veilig de wachtwoorden overdraagt (Lastpass bijvoorbeeld als wachtwoord manager). 

Posts voor social media maken? Daarvoor heb je machtigingen nodig in FB of Insta enz. Of dat je beheerder wordt gemaakt. 

Help ik je hiermee?

 


BeantwoordenCiteren
Elike van de Kerkhof
(@elike)
Nieuw
Deelgenomen: 11 maanden geleden
Berichten: 2
 

Mijn favoriete tool is Trello. Ik laat mijn klant een account aanmaken en mij daar voor uitnodigen. De communicatie lopen heel veel via dit programma. Zelf de social media content die ik voor haar doe loopt via Trello. Super.

Voor social media laat ik me beheerder maken, dat is makkelijker dan de inloggegevens krijgen. Je kunt dan facebook en instagram inplannen via fb bij studio voor makers.

Verder gebruik ik ook Google Business voor de mails en documenten.

Veel succes


BeantwoordenCiteren
Hildegard Lavens
(@hildegard)
Nieuw
Deelgenomen: 9 maanden geleden
Berichten: 4
Topic starter  

@racheld69

Dank je voor je antwoord. Mijn aanbod zal vrij all round zijn. Ik dacht inderdaad voornamelijk als je bv in een CRM van de klant moet kunnen werken dan moet je die toch op één of andere manier op je eigen laptop kunnen laten draaien.

Je antwoord heeft me zeker al vooruit geholpen waarvoor dank! 


BeantwoordenCiteren
Hildegard Lavens
(@hildegard)
Nieuw
Deelgenomen: 9 maanden geleden
Berichten: 4
Topic starter  

@elike Bedankt voor je antwoord. Ik gebruik ook héél veel google nu nog voor mijn loondienst baan en men privé administratie. Bedankt voor je tips! Ik heb ondertussen een trello account aangemaakt en ga me daar eens verder in verdiepen. 


BeantwoordenCiteren
Thamara Zijlstra
(@thamarazijlstra)
Admin
Deelgenomen: 2 jaar geleden
Berichten: 558
 

@hildegard Gefeliciteerd met deze stap zeg, gaaf dat je er helemaal voor gaat. Je hebt al veel goeie antwoorden gekregen, fijn. 

Geplaatst door: @hildegard

Heel lang geloofde ik dat niemand op mij zat te wachten en ik nergens echt in uitblok

Bij het lezen van deze woorden van je moest ik meteen denken aan het interview met @powered_by_loes. Zij vertelt hierin haar eigen verhaal en hoe ze deze gedachten ook had en hoe ze uiteindelijk ontdekte dat juist het tegenovergestelde waar is, dat heel veel mensen op haar skills zitten te wachten. Super inspirerend! Je leest het hier> Op een kantoor werken is niet meer van deze tijd


BeantwoordenCiteren
Loes Bazelmans
(@powered_by_loes)
Blueberry Pro
Deelgenomen: 12 maanden geleden
Berichten: 29
 

@thamarazijlstra en @hildegard Zeker herkenbaar! Ik dacht altijd dat het voor iedereen vanzelfsprekend was om gestructureerd te werken....nou nee dus! Blijkt dat er genoeg ondernemers zijn die daarbij geholpen willen worden. En I love it om overzichten te maken, zaken te ordenen en structuur aan te brengen in systemen. Zo is dat ook bij jou Hildegard. Iedereen is namelijk anders en datgene wat jouw kracht is, is juist iemand anders zijn zwakte. Door dan samen te werken behaal je juist hele mooie resultaten.

Succes! 


BeantwoordenCiteren
Hildegard Lavens
(@hildegard)
Nieuw
Deelgenomen: 9 maanden geleden
Berichten: 4
Topic starter  

Thnx @powered_by_loes & @thamarazijlstra

Ik vind het ontzettend spannend maar heb er ontzettend veel zin in! Bedankt voor jullie reactie. Zo fijn om al meteen een "virtueel netwerk" te hebben! 

Fijn weekend.


BeantwoordenCiteren
Thamara Zijlstra
(@thamarazijlstra)
Admin
Deelgenomen: 2 jaar geleden
Berichten: 558
 

@hildegard Ja fijn he. Dit virtuele netwerk is er eentje om te houden, ik word er ook altijd zo blij van 😊 Heel veel succes en vooral onwijs veel plezier!


BeantwoordenCiteren