Notifications
Clear all

Uren- en ritregistratie, wat is jouw voorkeur/ervaring?  

 

Manuela Kaptein
(@manu)
Blueberry Starter
Lid geworden: 2 maanden geleden
Berichten: 7
18/06/2020 10:47 AM  

Hi ondernemers! Net gestart hier en mijn 'backoffice' aan het inrichten. Inmiddels 2 proefweken gehad van Timechimp, voor het registreren van uren, ritten e.d. Ook te specificeren op projectbasis, mooie overzichten en ook de facturatie is vandaar uit te doen. Kosten basispakket per maand 24,00, bij jaarbetaling 20,00. Wat is jullie ervaring en/of wat gebruiken jullie voor de registratie van uren, ritten e.d.? Alvast dank voor de tips! 


Citaat
Rachel Drosterij
(@racheld69)
Blueberry Starter
Lid geworden: 12 maanden geleden
Berichten: 13
18/06/2020 11:21 AM  

@manu Succes met je start. Heb je al klanten? Maak je al ritjes? Wellicht vreemde vragen, maar ik lees dat je zegt 'net gestart en inrichten backoffice'.
Op toekomstige klanten voorbereiden - dat is lastig is mijn ervaring. Dan blijkt dat ze gewoon in Excel die paar ritten bijhouden en een andere tool gebruiken voor de uren. Je kunt er ook voor kiezen om aan te haken wat je klanten hebben, die wellicht jou ook nog een account ervoor verschaffen.

(Er zijn op internet diverse handige excel-sjablonen te vinden.)

Als je het voor je eigen gebruik bedoelt - ik vind het een flinke maandelijkse uitgave. Heb je het nu al nodig? Mijn uren voor allerlei klanten klok ik in Toggl, de gratis versie. Voor mij is een upgrade niet interessant, maar desgewenst kan dat wel. Er zijn ook verschillende boekhoudprogramma's die uren en rittenadministratie inbegrepen hebben, mocht je al een boekhoudprogramma gebruiken.

Mijn boekhoudprogramma is e-boekhouden, die bieden ook urenregistratie maar dat vind ik geen handige.

Wat handig is, is als je Timechimp gebruikt dat je checkt in hoeverre het te koppelen is met evt. andere tools.


ReageerCitaat
Marit Verlaat
(@marit)
Blueberry Pro
Lid geworden: 3 maanden geleden
Berichten: 38
18/06/2020 11:45 AM  

Hey! Wat leuk dat je ook bent begonnen met de start van je eigen bedrijf. Ik hou mijn uren ook bij in Toggl. Ook de gratis versie. Daarnaast werk ik ook met strippenkaarten voor klanten en daar gebruik ik Clockify voor. Daar kan ik aangeven per project(en dus klant) aangeven hoeveel uur er maximaal gewerkt kan worden. Je kan ook erg makkelijk zien op hoeveel uur van het totaal aantal je al zit. Ook bij deze tool gebruik ik de gratis versie. 

Je zou ook alles in Clockify kunnen doen, maar omdat ik ben begonnen met Toggl gebruik ik die het meest.

Succes!


ReageerCitaat
Dorien Zwarthoed
(@dorienzwarthoed)
Blueberry Pro
Lid geworden: 3 maanden geleden
Berichten: 38
19/06/2020 8:58 AM  

Goedemorgen @manu! Ook ik ben van team Toggl. Prima tool en met de gratis versie kom je al heel ver! Voor mijn eigen ritten registratie gebruik ik een Excel sheet dat automatisch alles doorrekent voor me aangezien ik niet zoveel reis voor mijn bedrijf. Het gemiddelde administratiepakket heeft tegenwoordig ook veel mogelijkheden voor ritten registratie. Dat is natuurlijk ook nog een optie! Als je mijn Excel sheetje wil hebben geef dan even een seintje!


ReageerCitaat
Manuela Kaptein
(@manu)
Blueberry Starter
Lid geworden: 2 maanden geleden
Berichten: 7
22/06/2020 1:07 PM  

Hartelijk dank voor de tips! Ik ga mij ook eens verdiepen in Toggl en zien hoe dat in de praktijk zal gaan werken. Super fijn en dank voor jullie berichtjes/reacties en lieve motiverende woorden. 🤗 


ReageerCitaat
Ingrid Serraarens
(@ingrid-s)
Blueberry Master
Lid geworden: 4 maanden geleden
Berichten: 74
23/06/2020 3:23 PM  

TimeChimp

Ik ben een enorme fan van Timechimp. Ik gebruik de betaalde versie € 21,-- p/m ex btw. Voordelen voor mij:

  • timer (net als bij toggle)
  • enorm fijn, duidelijk en overzichtelijk dashboard
  • in het Nederlands
  • direct chatmogelijkheid bij calamiteiten of vragen
  • de mogelijkheid om overzichten te maken & rapporten te draaien
  • de mogelijkheid om onkosten bij te houden die je aan je klant kunt door factureren
  • koppeling met Moneybird voor het maken van facturen (!). 
  • overzichten in je eigen huisstijl (ik gebruik de urenspecificaties om mee te sturen met mijn facturen)
  • volledige km-registratie
  • je kan een team aanmaken
  • etc.

 

Enorm uitgebreid dus. Misschien nog niet van belang wanneer je net start, maar als je al even bezig bent, wel heel fijn en overzichtelijk. Voor mij was de doorslag dat ik de koppeling met Moneybird kon maken, zodat ik met 1 druk op de knop mijn facturen in mijn boekhouding heb staan.

Timechimp heeft ook een gratis versie, maar die is puur alleen voor de urenregistratie. 

 

Twee vliegen in 1 klap, Moneybird

Moneybird heeft sinds kort ook een tool om uren te registreren. Deze nieuwe mogelijkheid is net live gegaan, na een tijdje in beta te hebben gedraaid. Ik heb hier nog niet mee gewerkt of het onderzocht, maar zag:

  • tot 20 regels gratis in free accounts
  • voor betaalde accounts onbeperkt
  • mogelijkheid tot instellen budget (projectmanagement)
  • timer

 

Ik ga binnenkort, vanaf Q3, eens een tijdje schaduwdraaien om te kijken of er voordelen zijn ten opzichte van TimeChimp. Want waarom 2 systemen naast elkaar draaien? Scheelt toch weer € 21 per maand als het net zo fijn werkt als TimeChimp. Ik zal er dan een stukje over schrijven om mijn ervaringen met jullie te delen.

 

[- Affiliate promotie verwijderd door Admin @thamarazijlstra -] 


Manuela Kaptein vond het leuk
ReageerCitaat
Thamara Zijlstra
(@thamarazijlstra)
Admin
Lid geworden: 1 jaar geleden
Berichten: 446
23/06/2020 4:50 PM  

@ingrid-s

Fijn dat je zo uitgebreid uitlegt, super waardevol. Ik zie alleen dat je, waarschijnlijk zonder het door te hebben, een affiliate promotie hebt verwerkt in je bericht. Ik heb de promotie verwijderd uit je post. Helaas kunnen we, ondanks je beste bedoelingen, hier geen uitzonderingen in maken. Als we het één keer toelaten moeten we het voortaan altijd toelaten. We proberen iedereen een zo hoog mogelijke service te verlenen met het forum en een strikt reclamevrije omgeving vinden wij daarbij erg belangrijk.


Ingrid Serraarens vond het leuk
ReageerCitaat
Ingrid Serraarens
(@ingrid-s)
Blueberry Master
Lid geworden: 4 maanden geleden
Berichten: 74
23/06/2020 9:02 PM  

@thamarazijlstra, snap ik! En idd niet bewust promo voor TimeChimp, maar compleet vanuit de geef-gedachte. Excuus. 😔


ReageerCitaat
Iris Cops
(@irisjalissacops)
Blueberry Starter
Lid geworden: 12 maanden geleden
Berichten: 13
02/07/2020 3:18 PM  

Hi Manuela, 

Ik hield in het begin alles bij in een Excel bestand i.c.m. met Toggl. Sinds kort maak ik gebruik van BUNNI. 
En nieuw boekhoudsysteem wat vooral handig is als je diensten/uren verkoopt en geen producten. Ze zijn nog in opstartende fase dus je bent gelijke en soort proefpersoon. Na de proefperiode kun je voor een minimaal bedrag per maand het programma blijven gebruiken. Tot nu toe vind ik het een super fijn programma, als ik iets mis kan ik dit doorgeven aan de support afdeling en tot nu toe dezelfde dag reactie.

Misschien ook iets voor jou?


ReageerCitaat
Isabel Hemelaar
(@isabelhemelaar)
Blueberry Pro
Lid geworden: 1 maand geleden
Berichten: 23
02/07/2020 8:14 PM  

Ik weet dat het handig is om inzicht te houden en ivm facturering van je werkzaamheden, zodat jij de opdrachtgever maar ook jezelf niet tekort doet. Dus ik doe het braaf. Maarrrrrrr...... vind het verschrikkelijk. Gelukkig zojuist een opdrachtgever gevonden die ik ga ondersteunen voor 3 halve dagen per week. Hij heeft mij een voorstel gedaan voor een vast bedrag per maand gebaseerd op geschat aantal uren. Mocht ik daar boven uitkomen, mag ik aan de bel trekken. Natuurlijk ga ik het globaal bijhouden wat ik doe, maar ohhh wat een verademing dat ik niet met die prikklok hoef te werken. Zo voelt het namelijk voor mij. Ben dit ook absoluut niet gewend om te doen. 


Manuela Kaptein vond het leuk
ReageerCitaat